Loading

W szybko zmieniającym się świecie marketingu cyfrowego i przy obecnych problemach w branży rolniczej, marketerzy produktów rolnych muszą mocno się postarać, aby ich działania przynosiły realne efekty. Poniżej przedstawiamy pięć najlepszych praktyk wypracowanych w oparciu o nasze doświadczenie, które pomogą zwiększyć skuteczność Twoich działań marketingowych w sektorze rolnym:

1. Korzystanie z pionowych formatów wideo – angażują i są niedrogie

Z rosnącą popularnością kanałów takich jak YouTube Shorts, TikTok oraz Instagram Reels, marketing wideo zyskał nowy wymiar. Rolnicy coraz częściej szukają porad i inspiracji na YouTube, gdzie branżowi influencerzy mają swoje silne pozycje. TikTok również okazuje się być dobrym narzędziem, oferując korzystne koszty dotarcia i wysokie zaangażowanie. W kampaniach prowadzonych na tych właśnie kanałach obserwujemy duże zaangażowanie w komentarzach, co potwierdza nam obecność grupy docelowej. Pionowe formaty wideo umożliwiają więc zarówno skuteczne zbudowanie świadomości i rozpoznawalności marki jak i zaangażowania w bardzo rozsądnym budżecie.

2. Lokalne targetowanie – regiony o największym nasyceniu wybranych upraw i hodowli

Zrozumienie specyfiki regionalnej upraw i hodowli jest kluczowe dla skutecznego targetowania. Ograniczony budżet reklamowy warto inwestować w regiony o największym nasyceniu potencjalnych odbiorców. Mapki z regionami pod różne uprawy i hodowle zwierząt mogą okazać się nieocenionym narzędziem w planowaniu kampanii pod poszczególne produkty.

3. Pokazywanie pracowników – budowanie wizerunku ekspertów

Autentyczność buduje zaufanie. Pokazywanie twarzy ludzi stojących za marką, ich wiedzy merytorycznej i zaangażowania, sprawia, że firma jest postrzegana jako bardziej wiarygodna. W szczególności w regionach, w których aktywnie działają sprzedawcy czy doradcy, warto budować ich markę osobistą i tym samym zaufanie wśród odbiorców.

4. Prowadzenie badań marketingowych – poznaj lepiej swoich odbiorców

Rozumienie potrzeb i oczekiwań grupy docelowej jest fundamentem skutecznego marketingu. Regularne badania, za pomocą ankiet online, reklam czy badań jakościowych, umożliwiają dostosowanie oferty i komunikacji do rzeczywistych preferencji odbiorców. Wykorzystanie remarketingu pozwala dotrzeć do osób wchodzących w interakcje ze stroną a nie kupujących, możemy więc dowiedzieć się jakie są bariery. Proces badawczy z wykorzystaniem narzędzi on-line wcale nie musi być kosztowny, aby był efektywny.

5. Edukowanie – eksperci, webinary, podcasty, artykuły

Wiedza jest tym, czego rolnicy oczekują od swoich partnerów biznesowych. Dostarczanie wartościowej treści edukacyjnej, poprzez nagrania eksperckie, podcasty czy webinary, jest kluczowe. Programy edukacyjne powinny być dopasowane do specyficznych potrzeb rolników, oferując im praktyczne i przydatne informacje.

Zapraszamy do współpracy

Jako agencja specjalizująca się w marketingu rolniczym, rozumiemy unikatowe wyzwania i możliwości tej branży. Nasze doświadczenie i zaangażowanie w tworzenie skutecznych strategii marketingowych umożliwiają nam pomaganie firmom w osiąganiu ich celów biznesowych. Zapraszamy do kontaktu, aby wspólnie omówić, jak najlepsze praktyki marketingu rolniczego mogą zostać zaadoptowane do Twoich potrzeb i przyczynić się do wzrostu Twojego biznesu. Razem możemy zwiększyć zaangażowanie i sprzedaż w sektorze rolnym, budując silną i trwałą markę.

Polecane wpisy

Polecane wpisy