
We wrześniu 2022 roku nawiązaliśmy współpracę z jednym z liderów w branży rolniczej. Firma specjalizuje się w produkcji i dystrybucji materiału siewnego, płodów rolnych, nawozów oraz środków ochrony roślin.
Głównym celem Klienta było zaistnienie w kanale reklamowym Meta Ads ze swoją ofertą produktową w rozbiciu na nasiona, nawozy mineralne i dolistne oraz szeroko pojętą agrochemię.
Początki współpracy
Swoje działania rozpoczęliśmy od diagnozy stanu obecnego i przeanalizowania danych historycznych konta Meta Ads. Wcześniej Klient samodzielnie prowadził sporadyczne kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie, które nie do końca spełniały jego oczekiwania pod kątem celów biznesowych firmy.
Ze względu na specyfikę branży rolniczej – konieczność kontaktowania się z przedstawicielem firmy w celu złożenia zamówienia – musieliśmy zrezygnować ze standardowych kampanii sprzedażowych.
Po kilku spotkaniach z Klientem wypracowaliśmy plan działania, który polegał na umiejętnym łączeniu potencjałów kampanii wizerunkowych i leadowych.
Wśród działań przygotowawczych, od których zaczęliśmy, była także konfiguracja całej niezbędnej analityki w panelu reklamowym Meta Ads i Google Tag Managerze. Poprawiliśmy kilka wcześniejszych nieprawidłowości w konfiguracji Piksela oraz dodaliśmy nowe konwersje niestandardowe za pomocą Tag Manager’a.
Zaprojektowaliśmy kilka grup docelowych w panelu Meta Ads:
– Grupy zimne – czyli, szerokie grupy użytkowników, zainteresowanych rolnictwem z zawężeniem na osoby, interesujące się szeroko pojętymi nawozami,
– Grupy podobnych odbiorców (tzw. grupy LookAlike) – czyli, grupy stworzone z użytkowników, podobnych do tych, którzy odwiedzili konkretne podstrony w witrynie Klienta, dokonali określonych czynności itd.
Dodatkowo, opracowaliśmy wszystkie niezbędne materiały kreatywne:
– zaprojektowaliśmy szablony grafik produktowych,
– dostosowaliśmy materiały wideo firmy do wymogów Facebooka i Instagrama,
– stworzyliśmy teksty reklamowe na podstawie katalogu produktowego.
Pierwszy etap kampanii
Działania reklamowe rozpoczęliśmy w październiku 2022 roku, żeby maksymalnie wykorzystać okres ok. 2-3 miesięcy do przetestowania grup docelowych, tekstów reklamowych i materiałów kreatywnych. Musieliśmy zdążyć przed nadejściem najgorętszego sezonu sprzedażowego w ramach kategorii.
W tym celu wykorzystaliśmy rozmaite możliwości panelu Meta Ads i przeprowadziliśmy nie jedną burze mózgów w zespole 🙂
Testy A/B grup docelowych, tekstów reklamowych oraz materiałów graficznych szły pełną parą, a koszty w kampaniach stopniowo się obniżały. Ciągle weryfikowaliśmy swoje pomysły i notowaliśmy pierwsze małe sukcesy.
Dzięki ankietom w reklamach sprawdzaliśmy, czy docieramy do właściwych użytkowników.
Skalowanie kampanii i wyniki
Po kilku miesiącach intensywnych testów byliśmy w stanie stwierdzić, które grupy docelowe, teksty reklamowe oraz grafiki i treści wideo osiągają najlepsze wyniki pod względem kosztowym.
W drugiej połowie stycznia 2023 zaczęliśmy stopniowo skalować kampanie. Wyodrębniliśmy kilka kategorii produktowych do osobnych kampanii. Stanem na 30.04 obniżyliśmy średni koszt lead’a o 58% względem pierwszego miesiąca współpracy.